Pokud někomu nevyhovuje vylepšené nastavení a chce si provést úpravu configu sám, tady je pár informací jak se v souboru orientovat.
Config je textový soubor s příponou *.cfg, který používá Half-life k uchovávání veškerého nastavení. Můžete ho nalézt ve složce hry\half-life\valve (C:\Steam\SteamApps\common\Half-Life\valve pokud používáte Steam). Half-life při spouštění načítá tři soubory s configy: autoexec.cfg userconfig.cfg a config.cfg. Pouze do config.cfg může hra přímo zapisovat.
Takže otevřete svůj oblíbený textový editor, vytvořte nový sobor, pojmenujte ho jakkoliv chcete (například mujconfig.txt) a uložte ho do složky valve. Pokud chcete načíst config do hry, stačí zadat exec mujconfig.cfg do konzole. Pro automatické načítání stačí přidat řádek exec mujconfig.cfg do souboru autoexec.cfg.
Nyní přichází na řadu nejtěžší část – přídání příkazů do našeho nového configu. Pro začátek stačí zkopírovat řádky z config.cfg
. Ale já bych spíše doporučoval rozdělit si soubor do jednotlivých sekcí kvůli jednodušší orientaci v souboru. Pokud chcete nějaký řádek zakomentovat (nebude se načítat) stačí na jeho začátek přidat dvě lomítka – //Toto je komentář, do kterého si můžete napsat co chcete
. Jak si tedy rozvrhnete configu je jen na vás.
Pro příklad si můžete stáhnout můj config (kmk.cfg).
Základní ovládání
Tyto příkazy jsou pro pohyb. Pro přiřazení příkazu k nějaké klávese slouží příkaz bind.
bind “klávesa” “příkaz”
bind "w" "+forward" //dopředu bind "s" "+back" //dozadu bind "a" "+moveleft" //úkrok doleva bind "d" "+moveright" //úkrok doprava bind "ALT" "+jump" //skok bind "CTRL" "+duck" //skrčení bind "SPACE" "+use" //použít bind "r" "+reload" //nabít
Další užitečné příkazy jsou sensitivity pro nastavení citlivosti myši a zoom_sensitivity_ratio pro nastavení citlivosti pří zoomování (kuše, revolver).
Příklad:
sensitivity "2.2" zoom_sensitivity_ratio "1.3"
Bindování zbraní
Pokud chcete rychle přepínat zbraně, je nutno nastavit každou zbraň zvlášť na jinou klávesu.
Zde je seznam zbraní použitých v Half-lifu:
weapon_crowbar páčidlo weapon_9mmhandgun pistole, Glock weapon_357 revolver, Magnum weapon_9mmAR samopal, MP5 weapon_shotgun brokovnice weapon_crossbow kuše, xbow weapon_rpg raketomet, RPG weapon_gauss gauss, tau weapon_egon egon, gluon, vysavač weapon_hornetgun včely weapon_snark snarkové, brouci weapon_handgrenade granát weapon_tripmine laserová mina weapon_satchel výbušnina, satchel
Seznam zbraní použitých v Opposing Force:
weapon_pipewrench hasák weapon_knife nůž weapon_grapple přitahovač weapon_eagle desert eagle weapon_m249 kulomet, M249 SAW weapon_shockrifle elektrika weapon_sporelauncher vrhač spór weapon_displacer displacer weapon_sniperrifle odstřelovačská puška
Pro zahození zbraně použijte bind “t” “drop”
Takže například takto bude vypadat váš config:
bind "q" "weapon_gauss" bind "e" "weapon_shotgun" bind "w" "weapon_9mmAR" bind "f" "weapon_crossbow" bind "z" "weapon_rpg" bind "x" "weapon_357" bind "MOUSE4" "weapon_crowbar"
Použijte tedy klávesy které vám vyhovují k nabidnování zbraní. Ze začátku může být těžší zapamatovat si ke které klávese jsou jednotlivé zbraně přiřazené, ale po čase budete přepínat zbraně aniž by ste nad tím přemýšleli.
Názvy tlačítek myši jsou číslovány postupně od jedničky, tedy MOUSE1, MOUSE2, MOUSE5 atd. Pro pohyb kolečkem myši použijte MWHEELDOWN nebo MWHEELUP.
Zobrazení
Nyní již tedy plně ovládáte Half-life, podíváme se tedy na to co můžete vidět na obrazovce. Existuje pár příkazů které vám dokážou zlepšit rozhled.
default_fov “111” – úhel pohledu, velmi užitečný příkaz, který umožňuje nastavit jak moc vidíte do stran, ideální hodnoty jsou někde mezi 110 a 120 (standardní hodnota je 90)
fps_max “101” – nastaví maximální hodnotu fps (poznámka: pokud máte 100 fps pohybujete se o malinko rychleji než s ostatními hodnotami, neptejte se mě proč)
r_drawviewmodel “0” – vypíná/zapíná model zbraně, takže vám nevadí ve výhledu (můžete použít jiné zaměřovače, abyste poznali jakou zbraň právě držíte v ruce)
name “Best HL Player” – je dobré nastavit si jméno ve hře, aby na serverech nepobíhali samí Playeři. Pokud používáte upravený AGHL.ru client.dll můžete si nastavit i barvu jména symbolem ^1 (např. name “^1Half-^5Life”)
Nastavení světlosti přímo ve hře nefunguje správně (nejspíš je to bug), takže tyto příkazy vám umožní vidět bez problémů i v hodně tmavých mapách. Hodnoty texgamma
a lightgamma
musí být stejné jinak Half-life vyhazuje chybu.
brightness "4"
gamma "4"
texgamma "2"
lightgamma "2"
Ke změně barvy střel ze samopalu použijte tyto příkazy. Záporná hodnota traceroffset “-20” vám umožní vidět kulky dříve než doletí přímo k vám, takže je možno snáze se střelám vyhýbat. Dále lze nastavit různé barvy střel pomocí RGB formátu.
tracerspeed "2000"
tracerlength "5"
tracerred "0"
tracergreen "2"
tracerblue "10"
traceralpha "150"
traceroffset "-20"
crosshair “1” – vypíná/zapíná zaměřovač
cl_showfps “1” – zobrazí fps
con_color “150 250 00” – změní barvu textů
Zvuk
Poměrně užitečný příkaz je stopsound, ten totiž vypne všechny právě přehrávané zvuky, které by vás mohli rušit. Vhodné je si ho nastavit například společně se zobrazení skóre. Nejvíce se hodí při dobíjení zdraví, kdy vypne zvuk chargeru.
Hlasitost se upravuje příkazem volume “1” nebo mp3volume nastavuje hlasitost hudby.
Dále je tu příkaz room_off “1” kterým se zakáží ozvěny na mapě.
Skripty
Skript je sled instrukcí prováděných automaticky, které by se jinak musely provádět jednotlivě. Skriptovat můžete jakékoliv události ve hře. Každý příkaz v řadě se odděluje středníkem ; pokud se příkazy nemají provést zároveň je nutné mezi ně umístit příkaz wait.
Některé skripty jsou Half-Life komunitou tolerovány a některé jsou nefér vůči vašim protihráčům, které mají blízko k cheatovaní. Na AG serverech vám za ně asi postih hrozit nebude, ale POZOR na HLDM servery, tam by mohl hrozit ban zejména za použití NO ZOOM X-BOW skriptu (rychlé přibližování u kuše). Netvrdím že je to cheat každopádně je to nefér. Jedinou vyjímku tvoří skript na Bunny-Hop, který je pro AG takřka nutností. Ten se ale dá nahradit nabindováním skoku na kolečko myši.
//Longjump na jednu klavesu
alias +lj "+duck;wait;+jump;+duck"
alias -lj "-duck;wait;-jump;-duck"
bind "e" "+lj"
//Bunny
alias +decentjump "+jump;wait;-jump;wait;+jump;wait;-jump;wait;+jump;wait;-jump;wait;+jump;wait;-jump"
alias -decentjump "-jump"
bind "MWHEELDOWN" "+decentjump"
//Dobijeni
alias +hl_use "+use;default_fov 115;say_team Recharging %h/%a --> [%l]"
alias -hl_use "-use;default_fov 105"
bind "TAB" "+hl_use"
bind "u" "say_team * Dropped weapon %w;drop"
//xbow
alias +xbow_attack1 "wait;+attack2;wait;+attack;wait;-attack;wait;-attack2"
alias -xbow_attack1 "lastinv; weapon_crossbow"
bind "n" "+xbow_attack1"
bind "o" "pwned"
alias pwned "pwned1"
alias pwned1 "say SHOT;alias pwned pwned2"
alias pwned2 "say N1;alias pwned pwned3"
alias pwned3 "say Godlike shot;alias pwned pwned4"
alias pwned4 "say NICE SHOT;alias pwned pwned1"
alias fuckgun "fuckgun1"
alias fuckgun1 "weapon_handgrenade;alias fuckgun fuckgun2"
alias fuckgun2 "weapon_snark;alias fuckgun fuckgun3"
alias fuckgun3 "weapon_egon;alias fuckgun fuckgun1"
Upravený client.dll
Pokud máte i upravený AGHL.ru client.dll máte i větší možnosti nastavení:
hud_draw 1 – hodnoty mezi 0 až 1 postupně utlumují viditelnost zdraví, brnění a nábojů
hud_shownextmapinscore 1 – zobrazí v tabulce skóre následující mapu
hud_showsteamidinscore 1 – zobrazuje steamid hráčů v tabulce
hud_nextmap 1 – před koncem mapy zobrazí jaká bude následující
hud_timer 1 – hodnota 1 zobrazí čas do konce mapy, 2 – čas jak dlouho už se mapa hraje, 3 – aktuální čas, 0 – vypne zobrazení
hud_weapon 1 – zobrazí obrázek zbraně, vhodné pokud ho máte vypnutý přes hud_drawviewmodel
cl_forceemenymodels “zombie;scientist;robo” – nahradí modely nepřátel, takže se nezobrazí model který se vám nelíbí nebo je špatně viditelný
cl_forceteammatesmodel “gman” – nahradí modely hráčů ve vašem teamu
cl_autowepswitch 1 – vypne/zapne automatické přepnutí na silnější zbraň kterou jste právě sebrali